در این مقاله به معرفی بهترین گوشی های ضد آب در دسته های مختلف موجود در بازار ایران می پردازیم و مزایا و ویژگی های هر مدل را توضیح می دهیم. یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که در سال های اخیر به گوشی های هوشمند اضافه شده است مقاومت در برابر آب و سایر عوامل مضر محیطی است که تجربه بسیار رضایت بخشی را برای کاربران فراهم می کند. البته یکی از ناخوشایندترین اتفاقات افتادن گوشی در آب استخر و سپس آسیب رساندن به دستگاه است. خوشبختانه با توسعه فناوری های ضد آب و هوا در گوشی های جدید، تا حد زیادی از این موضوع راحت خواهید شد.

بهترین گوشی‌های ضدآب موجود در بازار می‌توانند از غوطه‌ور شدن کامل در موقعیت‌های مختلف مانند افتادن در استخر یا وان حمام جان سالم به در ببرند. در حال حاضر، این گوشی ها به دلیل ظاهر خشن و نه چندان زیبایشان سرزنش نمی شوند، زیرا بسیاری از این مدل ها با طراحی شیک خود در حال حاضر جزو زیباترین گوشی های بازار محسوب می شوند. خوشبختانه، بسیاری از مدل های پرچمدار فعلی موجود در بازار این قابلیت را دارند.

 

اگرچه بهترین گوشی‌های ضدآب بیشترین مقاومت را در برابر نفوذ قطرات آب دارند، اما این گوشی‌ها یا تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمندی که امروزه ساخته می‌شوند، به نوعی ضد آب و دارای رتبه IP هستند. در واقع استاندارد بین المللی IP میزان مقاومت دستگاه را در برابر نفوذ آب و ذرات دیگر مانند ماسه یا گرد و غبار نشان می دهد. اولین عدد بعد از حرف IP نشان دهنده مقاومت در برابر نفوذ ذرات خاک است، به عنوان مثال عدد 6 نشان دهنده مقاومت در برابر این ذرات است. علاوه بر این، عدد دوم نشان دهنده مقاومت گوشی در برابر آب است. از عدد 7 به بالا، گوشی می تواند غوطه ور شدن در آب را تحمل کند و عدد کمتر به این معنی است که دستگاه می تواند در برابر پاشیدن آب یا رطوبت مقاومت کند، اما برای مدت کوتاهی زیر آب نمی رود.

 

قبل از شروع کار، خوب است به نکات زیر توجه کنید:

  • اکثر گوشی های ضد آب موجود در بازار از برندهای سامسونگ و اپل هستند. بنابراین گزینه های زیادی از برندهای مختلف پیش روی خود نخواهید داشت.
  • این ویژگی معمولا در مدل های پرچمدار و میان رده سامسونگ دیده می شود و در گوشی های شیائومی دیده نخواهد شد.
  • اکثر سازندگان در صورت آسیب دیدن گوشی در زیر آب ضمانت نمی دهند! در نتیجه گوشی های همراه آن در برابر آب مقاوم هستند اما معمولاً این ویژگی در گارانتی گنجانده نمی شود. پس مراقب باشید در نهایت همه چیز زیر پای شما باشد.
  • به این حالت تحمل آب شیرین می گویند. مدل های بسیار کمی می توانند در آب های دیگر زنده بمانند. پس انتظار نداشته باشید با گوشی خود به اقیانوس بروید و گوشی سالم و بی خطر به زندگی خود ادامه دهد!
  • صفحه نمایش اکثر گوشی های امروزی در زیر آب غیرقابل استفاده است و به تماس های هندزفری پاسخ نمی دهد. پس انتظار نداشته باشید اینستاگرام را زیر آب با گوشی خود چک کنید!
  • بهترین گوشی پرچمدار ضد آب موجود در بازار
  • شرکت های بزرگ اپل، سامسونگ یا شیائومی با ارائه ویژگی های منحصر به فرد سعی در جلب نظر بسیاری از کاربران دارند. به همین دلیل است که هر ساله شاهد این هستیم که جدیدترین پرچمداران این شرکت ها با ویژگی های ضدآب رده بالا و یا تعداد زیاد دوربین و بازی با مگاپیکسل سعی می کنند از بقیه رقبا متمایز شوند. به همین دلیل است که مقاومت در برابر آب در بسیاری از پرچمداران موجود در بازار امری مسلم محسوب می شود.

1. آیفون 13 پرو مکس

https://www.01net.com/app/uploads/2021/09/Apple-IPhone-13-Pro-Max-3267-mea_1256.jpg

جدیدترین محصولات اپل شامل نسخه پایه آیفون 13، نسخه پرو، پرو مکس و البته آیفون 13 مینی، علاوه بر صفحه نمایش بزرگ، پردازنده پرسرعت و دوربین با کیفیت، همانطور که به خاطر آنها انتظار می رفت، می شود. هزینه بالا، مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ دارند. آب دارند. با استفاده از استاندارد IP68، آیفون 13 پرو مکس می تواند تا عمق 6 متری آب را تا 30 دقیقه تحمل کند. اگر به طور تصادفی تلفن خود را در استخر بیندازید، زمان زیادی برای پیدا کردن و برداشتن آن خواهید داشت. یا مثلا می توانید گوشی خود را به راحتی در آب قرار دهید و عکس ها و فیلم های مختلفی بگیرید. این مقاومت ستودنی همراه با گوشی همراه با ویژگی های مثال زدنی دیگر است. بازتولید رنگ واقعی و صفحه نمایش OLED با روشنایی بالا، کیفیت ساخت عالی، عملکرد عالی دوربین در روز و شب و استفاده از پردازنده قدرتمند A15 Bionic اپل مختص این محصول است. علاوه بر این، جلو و پشت گوشی توسط گوریلا گلس محافظت می شود تا در برابر تصادفات مقاومت کند.

2. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

Samsung Galaxy S22 Ultra une semaine avant la présentation -  spécifications, prix, rendus | gagadget.com

از سال 2014، گلکسی اس 5 توسط سامسونگ تولید شد و پرچمداران ضدآب عالی را در اختیار بازار قرار داد. گلکسی اس 22 اولترا مانند سایر پرچمداران گلکسی ضد آب با گواهی IP68 است. اما مشخصات چشمگیر این گوشی به تنهایی تنها چیز نیست، وقتی صحبت از ویژگی ها و عملکرد به میان می آید، S22 Ultra واقعا می درخشد. صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED چشم نواز با رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل با نرخ تازه سازی 120 هرتز، این گوشی ضد آب را به گزینه ای عالی برای بازی تبدیل کرده است. در داخل دستگاه گلکسی اس 22 اولترا از پردازنده قدرتمند نسل 1 اسنپدراگون 8 (برای بازار آمریکا، چین و کره جنوبی) یا اگزینوس 2200 استفاده می کند.در قسمت نرم افزار گوشی اندروید 12 است و به بازار عرضه شده است. بازار با رابط کاربری جذاب سامسونگ. همچنین این گوشی با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی خود به عنوان یکی از بهترین گوشی ها برای عکاسی شناخته می شود.

3. آیفون 12 پرو مکس

https://img.phonandroid.com/2020/10/iphone12-pro-max.jpg

بیش از یک سال از معرفی آیفون 12 می گذرد و این گوشی همچنان از نظر مقاومت در برابر آب در سطح آیفون 13 قرار دارد. اگر ویژگی های جدید و هیجان انگیز آیفون 13 شما را متقاعد به خرید جدیدترین گوشی هوشمند اپل نمی کند، می توانید آیفون 12 پرو مکس را با قیمتی کمتر و با امکاناتی مشابه یا برابر با آیفون 13 پرو مکس تهیه کنید. این گوشی ضد آب همانند سری آیفون 13 دارای استاندارد IP68 بوده و مقاومت بسیار بالایی در غوطه ور شدن کامل در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متری و پاشیدن آب بر روی دستگاه دارد. تراشه بی‌نظیر A14 Bionic اپل همچنان از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی قدرتمندتر است و این قدرت در کنار هماهنگی بسیار دقیق سخت‌افزار و نرم‌افزار در گوشی‌های اپل، تجربه‌ای بدون افت سرعت را رقم می‌زند.

4. شیائومی می 11 اولترا

https://images.frandroid.com/wp-content/uploads/2021/05/xiaomi-mi-11-ultra-12-scaled.jpg

در اوایل بهار امسال، شیائومی از دو پرچمدار خود با ویژگی های شگفت انگیز و البته ضد آب رونمایی کرد. هر دو گوشی Mi 11 Ultra و Mi 11 Pro دارای گواهی IP68 هستند، به این معنی که می توانید گوشی را تا 30 دقیقه بدون نگرانی در عمق 1.5 متری آب فرو ببرید. هر دو محصول از پردازنده قدرتمند 5 نانومتری اسنپدراگون 888 استفاده می کنند که می تواند بسیاری از بازی های روز را با بالاترین کیفیت و نرخ فریم پایدار اجرا کند. تا 12 گیگابایت رم و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های بارز این محصولات است. اولین چیزی که در Mi 11 Ultra توجه شما را به خود جلب می کند دوربین بزرگی است که از پنل پشتی گوشی امتداد یافته است. دوربین اولترا بهترین دوربین در بین تمامی گوشی های هوشمند است و تصاویر خیره کننده ای را با دقت رنگ بالا ثبت می کند. همچنین بدنه فلزی و محافظ قابل اعتماد جلو از گوشی در برابر برخوردهای احتمالی محافظت می کند.

5. گوگل پیکسل 6 پرو

Google Pixel 6 Pro : test : Un vrai téléphone phare

البته گوگل پیکسل 6 پرو یکی از پرچمداران امسال است که توسط گوگل ساخته شده است. گوگل اخیرا تصمیم گرفته تا حضور پر رنگی در صنعت موبایل داشته باشد. پس از چندین بار تلاش، بالاخره می توانیم جدیدترین گوشی گوگل یعنی پیکسل 6 پرو را به عنوان یکی از پرچمداران بازار بدانیم. خوشبختانه گوگل مانند دیگر پرچمداران بازار، پیکسل 6 پرو را به مقاومت در برابر آب مجهز کرده است.

 

این گوشی به لطف استاندارد IP68 می تواند به مدت 30 دقیقه در برابر آسیب آب در عمق 1.5 متری مقاومت کند و کاربران نگران آسیب دیدن گوشی گران قیمت خود نباشند. طراحی زیبا، صفحه نمایش AMOLED LTPO 120 هرتزی، باتری بزرگ 5003 میلی آمپر ساعتی، دوربین سه گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی های این پرچمدار است.

 

این گوشی از پشت و جلو توسط محافظ Victos Gorilla Glass محافظت می شود و حتی از سقوط دو متری نیز جان سالم به در می برد. با وجود تمام موارد ذکر شده، گوگل پیکسل 6 پرو یکی از بهترین گوشی های ضدآب موجود در بازار است، اما اگر سایر ویژگی های جذاب این گوشی را در نظر بگیریم، گزینه های ارزان تری نیز در بازار وجود دارد که عبارتند از . ضد آب، غیر جاذب. امکان پذیری

6. I-Samsung Galaxy S21 FE 5G

Le Samsung Galaxy S21 FE 5G officialisé ! Quels sont ses points forts et  ses points faibles ?

پس از موفقیت کسب شده در فروش گوشی S20FE، حالا مرسوم شده که سامسونگ برای کاهش قیمت ورودی برای خانواده پرچمداران، نسخه های FE پرچمداران را عرضه می کند و این بار شاهد این نسخه از گوشی های S21 بوده ایم. S21 FE اکثر ویژگی های مهم دیگر را دارد، اما دارای برچسب قیمتی جذاب است. یکی از این ویژگی های مهم، گواهی IP68 است که تضمین می کند گوشی در عمق یک و نیم متری به مدت 30 دقیقه ایمن باقی می ماند. این ویژگی‌ها S21 FE را به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌کند.

 

این مدل از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند که کیفیت بالایی را تضمین می کند. در تراشه این گوشی می توان پردازنده پرچمدار Exynos 2100 و تراشه گرافیکی Mali-G78 MP14 را مشاهده کرد که می توانید تمامی برنامه ها و بازی های سنگین را بدون مشکل با کیفیت بالا اجرا کنید. نسخه دیگری از این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 888 و پردازنده گرافیکی آدرنو 660 وجود دارد که گران‌تر و پیدا کردن آن سخت است. این مدل از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین گوشی 8 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره می برد که کیفیت و وضوح تصویر عالی است و نیازهای مختلف شما را از دوربین گوشی برطرف می کند.

7. آیفون SE 2022

Apple iPhone SE (2022) review: The A15 chip makes all the difference |  Mashable

برای کسانی که بودجه کمی دارند اما علاقه مند به اپل ضد آب هستند، آیفون SE 2022 را توصیه می کنیم. مشخصات سخت افزاری آیفون SE نزدیک به آیفون 15 است، اما طراحی از آیفون 8 الگوبرداری شده است که با قیمت 430 دلار، گوشی میان رده اما خوش ساختی به حساب می آید. این تلفن دستی دارای گواهی IP67 است و می تواند تا 30 دقیقه در برابر غوطه ور شدن در عمق یک متری آب مقاومت کند. همچنین دارای نفوذپذیری عالی در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار و قطرات است. بدنه گوشی ترکیبی از شیشه و آلومینیوم بوده و تا حدودی ضد ضربه است. آیفون SE 2022 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی با نسبت تصویر 65.4 درصد و پردازنده پنج نانومتری A15 Bionic است و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در پشت به همراه یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی وظیفه عکاسی و فیلم برداری را بر عهده دارند.

8. سامسونگ گلکسی A73

گلکسی A72 یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند سامسونگ است که در ماه مارس گذشته عرضه شد. و از گواهی IP67 استفاده می کند، به این معنی که تلفن شما می تواند فشار آب را در عمق یک متری به مدت 30 دقیقه تحمل کند. دلیل اصلی ابعاد بزرگ این گوشی صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Molded آن است که ابعاد گوشی را نسبت به مدل های مشابه با حاشیه هایی در اطراف آن افزایش می دهد. دوربین اصلی چهارگانه با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 778G و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های این مدل هستند.

جمع بندی

تلفن های همراه ما به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند. ما هر روز از آنها استفاده می کنیم، آنها را دوست داریم، با آنها کار می کنیم، فیلم تماشا می کنیم، به موسیقی گوش می دهیم، لحظاتمان را ضبط می کنیم و البته از آنها برای ارتباط با عزیزانمان استفاده می کنیم. تلفن برای ما مهم است خداحافظی با گوشی محبوبت که ناگهان در آب افتاد سخت است. اگر در حال حاضر قصد خرید گوشی ضد آب ندارید. لطفا برای محافظت از گوشی خود از قاب های ضد ضربه، ضد گرد و غبار و ضد آب استفاده کنید. تیم تحریریه شهرسخت‌افزار تمام تلاش خود را کرده است تا محصولات اثبات شده ما را در لیست بالا قرار دهد. برای خرید گوشی می توانید به وب سایت مراجعه کنید و قیمت فعلی گوشی موبایل را بررسی کنید.

 

 

مطالب بیشتر:

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بوش در اهواز در محل

قابلیت‌ها و امکانات مخفی گوشی سامسونگ Galaxy A32 5G

باگ عجیبی که مرورگر سافاری را در آیفون آیپد از کار می‌اندازد

موتور های جستجوی ایمن برای کودکان

کانسپت جدید شیائومی دوربین گوشی را به لنزی حرفه‌ای مجهز می‌کند

6 ترفند اندروید که کار کردن با گوشی را ساده‌تر خواهند کرد

تعریف تاج گل نمایشگاه | تاج گل نمایشگاه چیست