اندروید را می توان به عنوان یک سیستم عامل عالی برای تلفن های همراه توصیف کرد. ترفندهای موجود در سیستم عامل اندروید باعث شده است تا بتوان از این دستگاه به راحتی در زمینه های مختلف استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم 14 ترفند اندروید را به شما معرفی کنیم که هر کدام می توانند کار با گوشی شما را راحت تر از قبل کنند. برای مشاهده قیمت انواع گوشی کافیست وارد مجله ژیوار شوید، تخفیف های روزانه ما را از دست ندهید.

1: فعال کردن حالت توسعه دهنده

گرچه حالت توسعه دهنده یکی از ترفندهای شناخته شده به حساب می آید، اما به دلیل اهمیت بسیار زیاد، قصد داریم در این مقاله آن را به عنوان اولین ترفند های اندروید معرفی کنیم. به تنظیمات رفته و از قسمت About Phone هفت بار روی شماره ساخت دستگاه ضربه بزنید. شمارش معکوس را روی صفحه مشاهده می کنید و در نهایت پیام تبریک نمایش داده می شود.

2: سرعت انیمیشن را تغییر دهید

جدیدترین گوشی های موجود در بازار را می توان گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید دانست. برخی از گوشی های اندرویدی پایین رده دارای 4 گیگابایت رم هستند، در حالی که گوشی های اندرویدی ضعیف تر با 2 گیگابایت رم عرضه می شوند. یکی از راه حل هایی که می تواند احساس بهتری در عملکرد سریع دستگاه ایجاد کند، تغییر مقیاس و مدت زمان اجرای انیمیشن است.

3: پاک کردن برنامه های پیش فرض

وقتی یک لینک از طریق یک برنامه خاص به جای مرورگر باز می شود، قطعا وضعیت ناراحت کننده ای خواهد بود. برای جلوگیری از تکرار این رویداد کافیست وارد تنظیمات دستگاه شوید و Apps and Notifications را انتخاب کنید. زمانی که در قسمت مورد نظر قرار گرفتید باید گزینه Advanced را انتخاب کرده و وارد حالت پیش فرض (Open by default) شوید تا گزینه پاکسازی حالت پیش فرض (Clear Defaults) فعال شود.

4: تغییر سریع شبکه وای فای

اگر می خواهید شبکه وای فای خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید، بهتر است بدانید که روش خاصی برای آن در سیستم عامل اندروید وجود دارد. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا وارد منوی تنظیمات سریع شوید. منو) و انگشت خود را برای چند ثانیه روی نماد Wi-Fi قرار دهید تا مستقیماً وارد بخش شبکه Wi-Fi شوید. در این قسمت می توانید تمامی شبکه های وای فای را مشاهده کنید.

5: دسترسی سریع به منوی تنظیمات سریع

برای باز کردن منوی تنظیمات سریع باید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و اگر می خواهید به تنظیمات بیشتری در منوی مورد نظر دسترسی داشته باشید باید یک بار دیگر همین کار را انجام دهید. شما می توانید از دو انگشت به طور همزمان استفاده کنید تا نیازی به دو بار لمس نداشته باشید.

6: نمایشگر خود را آینه کنید

آیا صاحب کروم کست هستید؟ در این حالت، می‌توانید از عملکرد Cast برای بازتاب صفحه اندروید و سایر برنامه‌ها استفاده کنید. برای این کار باید وارد منوی تنظیمات سریع شوید و گزینه Screen Cast را انتخاب کنید. در مرحله بعد، دستگاه Chromecast شما را پیدا می کند.

خلاصه مقاله ترفند اندروید

اگرچه سعی کردیم تعدادی از ترفندهای اندروید را آموزش دهیم، اما بهتر است بدانید اندروید ویژگی های زیادی دارد که به آن ها پرداخته نشده است. در صورت استفاده از 14 ترفند اندرویدی ذکر شده می توانید در کمترین زمان به یکی از قدرتمندترین کاربران گوشی های اندرویدی تبدیل شوید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

تعریف تاج گل نمایشگاه | تاج گل نمایشگاه چیست

بهترین گوشی ضد آب موجود در بازار | پرچمدار ضد آب

 

 

 

منبع: pcmag