Poco X5 و Poco X5 Pro رسما معرفی شدند. این دو گوشی مشخصات بسیار جذابی را با قیمتی رقابتی نسبت به سایر محصولات هم رده خود ارائه می دهند. در ادامه با مجله ژیوار همراه باشید.

مدل پایه Poco X5 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح Full HD+، تراشه اسنپدراگون 695، 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه UFS 2.2 است که می تواند از طریق کارت حافظه تا 1 ترابایت افزایش می یابد. از microSD استفاده می کند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ 33 واتی اشاره کرد. لازم به ذکر است شارژر این دستگاه در جعبه آن عرضه می شود.

بدنه پشتی Poco X5 میزبان یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. این دستگاه همچنین مجهز به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است که از تشخیص چهره نرم افزاری پشتیبانی می کند. علاوه بر این، می توانید از حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری دستگاه برای باز کردن قفل آن استفاده کنید. این گوشی به درگاه هدفون 3.5 میلی متری نیز مجهز شده است.

پوکو ایکس 5 پرو

Poco X5 Pro با سخت افزار قدرتمندتری نسبت به برادر خود معرفی شده است. این محصول دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و وضوح فول اچ دی پلاس، تراشه اسنپدراگون 778G، رم 6 یا 8 گیگابایتی LPDDR4X، حافظه ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی UFS 2.2، قابل ارتقا تا 1 ترابایت از طریق کارت microSD است. و باتری از 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 67 واتی استفاده می کند. شارژر این گوشی نیز در جعبه آن عرضه می شود.

به گفته 9to5Google، پوکو ایکس 5 پرو به دوربین سه گانه متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین این دستگاه از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با پشتیبانی از تشخیص چهره نرم افزاری بهره می برد و حسگر اثر انگشت آن نیز در لبه کناری آن قرار گرفته است.

پوکو ایکس 5 پرو نیز مانند مدل استاندارد این گوشی از درگاه هدفون 3.5 میلی متری بهره می برد. این محصول مجهز به دو بلندگوی استریو و سنسور مادون قرمز است و به صورت پیش فرض با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می شود. بنابراین گوشی مذکور یکی از اولین دستگاه های شیائومی است که با سیستم عامل به روز عرضه می شود. در همین حال، مدل استاندارد Poco X5 از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 استفاده می کند و اطلاعاتی در مورد زمان به روز رسانی سیستم عامل آن در دسترس نیست.

پوکو X5 استاندارد در رنگ های سبز، آبی و مشکی با قیمت پایه 249 یورو عرضه می شود. مدل پایه پوکو ایکس 5 پرو نیز با قیمت 299 یورو و در رنگ های مشکی، آبی و زرد در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در حال حاضر جزئیاتی از تاریخ عرضه جهانی این محصولات ارائه نشده است.

 

منبع: مجله نوبل