با دانستن کدهای مخفی سامسونگ می توانید به اطلاعات محرمانه گوشی خود دسترسی داشته باشید، قسمت های مختلف گوشی مانند صفحه لمسی، دوربین، سنسور و ... را تست کنید یا از تنظیمات فکتوری ریست استفاده کنید. دستیابی به این ویژگی ها بسیار آسان است و روشی کاربردی برای بررسی عملکرد دستگاه در هنگام خرید به خصوص هنگام خرید گوشی دست دوم است. در ادامه این مقاله به معرفی کدهای مخفی سامسونگ برای گوشی های گلکسی می پردازیم. در ادامه با مجله ژیوار همراه باشید.

توجه داشته باشید که قبل از وارد کردن کدها، توضیحات هر کد را با دقت مطالعه کنید زیرا امکان ریست کردن دستگاه و از دست دادن اطلاعات با استفاده از برخی از این کدها وجود دارد. شما مسئول استفاده از کدها هستید.

دسترسی به منوی مخفی گوشی سامسونگ با کد #*0#*

در اکثر گوشی های سامسونگ می توانید تمام اطلاعات دستگاه را از طریق کد تست سامسونگ #*0#* بررسی و تست کنید. در ادامه تمامی ویژگی های این کد مخفی سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

کد #*0#* را روی گوشی سامسونگ خود شماره گیری کنید. پس از وارد کردن کد، صفحه دسترسی و تست ویژگی های گوشی برای شما ظاهر می شود. اگر کد را وارد کنید و هیچ اتفاقی نیفتد، این ویژگی در دستگاه شما غیرفعال می شود، اما می توانید از کدهای دیگر ذکر شده در زیر برای تست و دسترسی به اطلاعات گوشی سامسونگ خود استفاده کنید.

1- صفحه نمایش قرمز، سبز و آبی (قرمز، سبز و آبی)

با انتخاب هر یک از این سه گزینه، طیف رنگی قرمز، سبز و آبی گوشی شما بررسی و تست می شود تا دستگاه پیکسل سوخته نداشته باشد و در صورت انتخاب، رنگ های مربوطه را به وضوح نشان می دهد. برای بازگشت به صفحه اصلی، به سادگی روی صفحه ضربه بزنید تا خارج شوید.

2- گیرنده و ویبره

برای بررسی اینکه آیا گیرنده گوشی شما به درستی کار می کند یا خیر، روی دکمه "Receiver" ضربه بزنید. انجام این کار شما را به یک صفحه سفید با صدای شماره گیری به وضوح قابل شنیدن می برد. پس از بررسی این بخش، روی دکمه بازگشت دوبار ضربه بزنید تا به صفحه اصلی بازگردید.

گزینه "ویبره" موتور لرزش گوشی شما را آزمایش می کند. هنگامی که روی دکمه "لرزش" ضربه می زنید، صفحه نمایش تلفن همراه با لرزش مداوم سیاه می شود.

3- دوربین اصلی (Mega Cam)

برای تست دوربین اصلی خود روی "Mega Cam" ضربه بزنید. از دکمه های صدا برای بزرگنمایی استفاده کنید، سپس روی دکمه دوربین در پایین صفحه ضربه بزنید تا عکس بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که فلش به طور پیش فرض روشن است و عکس آزمایشی شما نیز در گالری ذخیره می شود.

4- دوربین جلو

برای تست دوربین جلوی گوشی، دکمه "Front Cam" را انتخاب کنید. با این کار دوربین جلو باز می شود و به شما امکان می دهد سلفی بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر عکس آزمایشی که می گیرید به طور خودکار در گالری گوشی شما ذخیره می شود.

5- سنسور

با ضربه زدن روی دکمه «سنسور» یک صفحه آزمایشی برای تعدادی سنسور از جمله: شتاب سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج، سنسور نور، ژیروسکوپ، سنسور مغناطیسی، HRM و اسکنر اثر انگشت نمایش داده می شود.

6- صفحه نمایش لمسی

یکی از مهم ترین گزینه ها در این قسمت تست صفحه لمسی گوشی تنظیمات مخفی گوشی سامسونگ است چرا که استفاده و تعامل با گوشی بسیار ضروری است. برای تست این ویژگی و بررسی مناطق مرده، روی گزینه «لمس» ضربه بزنید. حالا مربع های صفحه را ترسیم کنید تا کادر با علامت X مشخص شود و سبز شود. پس از اتمام، به طور خودکار به صفحه اصلی بازگردانده می شوید.

7- بلندگو

برای تست صدای خروجی گوشی گزینه "Speaker" را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه یک آهنگ نمونه پخش می شود که می توانید به آن گوش دهید. پس از تأیید صحت بلندگوها، کافی است دوباره روی دکمه "Speaker" ضربه بزنید تا تست کامل شود.

8- کلید میانبر (کلید فرعی)

اگر Note 8 یا S8 دارید، گزینه "Sub Key" دکمه های سخت افزاری شما را به همراه دکمه خانه مجازی تست می کند. با فشار دادن هر دکمه، رنگ صفحه برای تایید عملکرد آنها تغییر می کند.

9- ژیروسکوپ (Gripsensor)

ژیروسکوپ در واقع می تواند لرزش ها و ارتفاع تلفن همراه یا تبلت را تشخیص دهد. این سنسور برای بازی ها و برنامه های جدید بسیار کاربردی است. برای تست این قابلیت، گزینه “Gripsensor” را انتخاب کنید. اگر سنسور به درستی کار می کند، باید یک صفحه آبی با عنوان "کار می کند" دریافت کنید. پس از پایان تست، روی دکمه برگشت دوبار ضربه بزنید تا به صفحه اصلی بازگردید.