Write a comment. web. psd. design. web browser.

برخی از کاربران آیفون و آیپد با مشکل عجیبی مواجه شده اند که باعث می شود این مرورگر هنگام تایپ کلمات خاص و کاراکترهای خاص در نوار آدرس سافاری با مشکل مواجه شود. در ادامه با مجله ژیوار همراه باشید.


تعدادی از دارندگان آیفون و آیپد مشکل عجیبی را گزارش کرده اند که باعث می شود مرورگر سافاری گوشی یا تبلت آنها هنگام تایپ کاراکترهای خاص از کار بیفتد. مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی باعث این باگ شده است، اما بسیاری از کاربرانی که iOS 16 را نصب کرده اند، گزارش هایی را در مورد آن در حساب های توییتر خود به اشتراک گذاشته اند.

Safari در iPhone و iPad پس از تایپ برخی حروف و کاراکترها از کار می افتد
مشکل این است که وقتی می خواهید حروف خاصی را در نوار آدرس سافاری تایپ کنید، این مرورگر بلافاصله از کار می افتد. یعنی نمی توانید جستجوی خود را کامل کنید یا آدرس سایت مورد نظر خود را در این مرورگر وارد کنید. به نظر می رسد این آسیب پذیری تمامی نسخه های iOS 16 را تحت تاثیر قرار می دهد و جالب اینجاست که به نظر نمی رسد کاربران آیفون در برخی کشورها تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار بگیرند.

باگ سقوط سافاری اولین بار توسط کاربران توییتر شناسایی شد. به عنوان مثال، اگر Wells Fargo را در نوار آدرس با آیفون 14 در Safari تایپ کنید، این مرورگر بلافاصله پس از تایپ سه حرف اول Wel از کار می افتد.

به گزارش 9to5Mac، تعدادی از کلمات و جستجوهای مختلف که به نظر می رسد باعث ایجاد مشکل فوق می شوند عبارتند از bes، tar، pla، sta، old، wel و wal. مطمئناً ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که در سافاری مشکل ایجاد می کنند. ممکن است این اشکال به دلیل نوع ارائه متنی باشد که هنگام تایپ در نوار آدرس سافاری در قسمت پیشنهادات ظاهر می شود. اولین گزارش های مربوط به این مشکل بین شب تا صبح دوشنبه مطرح شد که نشان می دهد مشکل مذکور به نوعی مشکل سمت سرور است. این بدان معنی است که اپل احتمالاً می تواند بدون انتشار به روز رسانی جدید این باگ را برطرف کند.

با این حال، به نظر می رسد اپل به روز رسانی سمت سرور را برای رفع مشکل خراب شدن سافاری هنگام تایپ حروف و عبارات خاص ارائه کرده است. آیا با این مشکل مواجه شده اید؟