همه تلفن های پیشرفته امروزی دارای دوربین های عقب انعطاف پذیر هستند که شامل دوربین اصلی به همراه دوربین های فوق عریض و تله فوتو می شود. اما متاسفانه برخلاف دوربین های DSLR امکان اتصال لنزهای مختلف به این دوربین ها وجود ندارد در ادامه با مجله ژیوار همراه باشید.

اکنون شیائومی گوشی مفهومی 12S Ultra را با همکاری لایکا معرفی کرده است که امکان افزودن ماژول لنز جانبی به دوربین این گوشی هوشمند را فراهم می کند. علاوه بر این، طبق گفته های شیائومی، امکان اتصال ماژول لنز سری M لایکا به گوشی جدید وجود دارد که در تصویر زیر مشخص است:

همچنین گوشی هوشمند مذکور دارای دو سنسور دوربین یک اینچی است که شامل یک سنسور مرکزی است که به ماژول لنز متصل می شود. شاید شیائومی در مفهوم جدید خود از سنسور IMX989 استفاده کرده باشد که در مدل استاندارد شیائومی 12 اس اولترا نیز دیده شد. با این حال، کل ماژول دوربین عقب برای محافظت با یک پوشش یاقوت کبود پوشانده شده است.

شیائومی اعلام کرده است که این گوشی از پایه M لایکا استفاده می کند که می تواند سایر پایه های سری M را به هم متصل کند. با این حال، لنز مورد استفاده در گوشی برجسته ماژول Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH لایکا است. با توجه به جزئیاتی که در ویدیوی معرفی دیده می شود، این کانسپت دارای قابلیت های نرم افزاری مانند پیک کردن فوکوس، هیستوگرام، خطوط مورب خط گورخر و عکاسی RAW 10 بیتی است.

متاسفانه شیائومی هیچ برنامه ای برای تجاری سازی این گوشی ندارد و تنها یک مفهوم جالب باقی مانده است. با این حال، رویکرد شیائومی بسیار غیر متعارف است و می تواند قابلیت های شگفت انگیزی داشته باشد.

 

منبع: زومیت